Packning inför resan

Om tre veckor och en dag åker jag till Sydafrika, jag flyger från Arlanda vid 14.15, kommer att mellanlanda i Dubai i några timmar innan jag for vidare till Kapstaden. Resan tar totalt 22h om det går enligt planerna. Idag har jag börjat att packa lite grann såsom bandage, plåster, värktabletter, vindjacka, solskyddskräm osv. Skönt att göra lite avbrott från plugget och bara fokusera på resan för ett tag!
Jag skrev aldrig det i förra inlägget men jag kommer att volontärarbeta på ett barnhem som ligger i Gordons Bay som ligger vid kusten strax utanför Kapstaden, där kommer jag även att bo tillsammans med andra volontärarbetare. Just nu har jag ingen aning om vilka det är som kommer att volontärarbeta där samtidigt som mig eller om det kommer att vara någon mer svensk, jag skulle få lite mer information när det närmar sig.
 
Ja just det ja! Igår beställde jag en kamera, fick precis bekräftelse att den var påväg till mig nu så får den förhoppningsvis snart. Det är en Panasonic DMC TZ60! Jag har egentligen en jätte fin systemkamera men känner att jag kanske inte orkar bära runt på den eftersom jag har de problemen jag har med ryggen.
 
 

Kommentera här: