Ny vecka!

Hej allihopa!
Här kommer lite bilder från förra helgen och denna helgen. Igår var vi jag, Frankie och Lindsey på vinprovning en bit härifrån, vi blev upphämtade kl. 11 utanför där vi bor. Vi var ute och festade igår med några av de nya volontärerna och det blev en ganska sen kväll så kom i säng runt 3 på natten så det var en tuff dag för mig men efter några glas vin var jag på topp igen. Vinprovningen var på fantastiska ställen med utsikt över åkrar och berg, på det ena stället så provade vi tillsammans med choklad vilket var riktigt gott. Först skulle vi smaka på vinet och sedan lite av chokladen, efter det så skulle vi smaka på både vinet och chokladen samtidigt. Vi betalade mellan 40-50 rand på varje ställe för vinprovningen
 
 
Idag är det måndag och det är en ny vecka på dagiset, tyvärr är det inte så många barn där eftersom de har lov. De flesta av barnen har äldre syskon så när de inte har någon skola så tar de hand om deras små syskon - vilket innebär att det blir färre barn på dagiset. Det har varit en bra dag ändå och vi sitter just nu på Wimpy, de nya volontärerna kom i lördags så de var och hälsade på oss idag på dagiset. Allihopa verkar trevliga så vi kommer absolut att ha en fantastisk tid tillsammans, jag har knappt två veckor kvar. Kommer kännas tufft att åka härifrån, jag har äntligen börjat lära mig deras namn.
 
Bilderna hamnar visst inte i rätt ordning men men. 
Bye bye, 

 

Kommentera här: