Gammalt inlägg som inte kom upp på bloggen då internet försvann

Idag är det strålande solsken och varmt, dock har jag blivit sjuk men hoppas att det inte blir något långvarigt. Har knappt sovit något inatt då jag har legat och kallsvettats, hoppas innerligt att jag inte fått bihålsinflammation men i vilket fall så hängde jag inte med till dagiset idag utan jag stannade "hemma". Det är så mycket att berätta men svårt att få ner det här, jag har skrivit lite varje dag på datorn om vad jag hittar på här - en så kallad dagbok.
Idag ska vi till Kapstaden och vara där hela helgen och hitta på lite allt möjligt, bland annat se/bestiga Table Mountain, se pingviner och lite andra djur. Jag ser verkligen fram emot det och hoppas att jag mår bättre snart! De första två dagarna var jag på barnhemmet och de senaste två dagarna har jag vart på dagiset där jag kommer att vara framöver, det är väldigt många barn på ganska liten yta vilket skiljer sig från hemma. Denna veckan har vi fokuserat på färger och siffror så de har fått göra nyckelpigor och räknat deras prickar samt övat på deras motorik, i onsdags gjorde vi blommor med fingerfärg - kladdigt men roligt! Vi volontärer har också haft en lektion i Xhosa, som är deras språk, vilket var ganska svårt eftersom de har "klickljud" i deras ord som är svåra att få till.
 
Jag skulle egentligen ha bloggat igår men jag och Lindsey lyckades gå till cafét just då electriciteten var av, tydligen släcker de ner hela Gordons Bay två timmar lite då och då. Jag köpte ett simkort till mobilen igår men har inte lyckats komma in på internet än, vet inte vad som är fel.
Redan efter 4 dagar här så började det kännas konstigt att prata svenska, undra hur det kommer att kännas efter 4 veckor! Det känns som att man gör mycket nytta här med barnen, de får jätte bra hjälp och utan oss volontärer så hade de inte haft samma möjlighet så jag tycker att alla borde göra detta någon gång. Det är oerhört viktigt med utbildning, det är viktigt att de lär sig engelska så de kan komma någon vart i livet och skaffa sig ett jobb.
 
Ursäkta för ett slarvigt inlägg men det lär nog bli det framöver... Nu ska jag in en snabbis om affären för att köpa mig lite bars och sedan gå tillbaka till boendet för att göra mig iordning inför vår trip och ta lite mer värktabletter.
 
 

Kommentera här: