Helgen i Cape Town

Helgen var bra! I lördags så var vi på en marknad där Frankie shoppade lite grann men jag hittade inget (jag förväntade mig en marknad som Thailand hade men den här var väldigt liten). Maten där var oerhört god, jag åt en baguette med kyckling, avokado osv – avokadon här är jätte god! Sedan så tog vi en taxi till hamnen som kostade skjortan, i hamnen väntade båten som tog oss till Robben Island. Fantastisk utsikt över Table Mountain och jag lyckades ta några fina bilder. Först fick vi åka buss runt på Robben Island och sedan blev vi avsläppta vid fängelset och där visade en annan guide runt oss och vi fick se där Mandela hade sin cell osv. Vår guide som visade runt oss var en före detta fånge på Robben Island vilket var intressant men han pratade dålig engelska så det var svårt för mig att hänga med, inte ens Lindsey och Frankie förstod honom så bra. Klockan blev mycket när vi kom tillbaka till hamnen i Cape Town så vi satte oss på en restaurang och åt en jätte god middag, jag åt en hamburgare med stuvade champinjoner och vi delade på en flaska vitt vin. Sedan tog vi oss tillbaka till Chantè – vandrarhemmet där vi checkade in, det strulade då han inte kunde se våran bokning vilket resulterade i att vi bara fick två sängar på tre personer och vi behövde bara betala för två sängar (det var en säng över på rummet så jag tog den istället för att dela säng). Vi gjorde oss iordning och drack lite alkohol innan vi tog en taxi till ”Long Street” där alla barer och klubbar ligger. I söndags så gjorde vi inget särskilt i Cape Town, det som jag och Frankie hade tänkt göra blev inställt så kanske hinner med att göra det i veckan.
 
Annars är allt bra här, idag har vi haft riktigt varmt med strålande solsken. Just nu sitter jag, Frankie, Sebastian, Lindsey och Dominica på Wimpys och dricker milkshake, när klockan närmar sig 18.00 ska vi bege oss mot stranden för att se den vackra solnedgången. Det börjar dra ihop sig nu då jag åker hem på söndag så det är bara några få dagar kvar nu. På onsdag och torsdag ska vi renovera på barnhemmet och försöka få ihop lite pengar så ni som känner att ni vill vara med och bidra kan klicka på denna länk, vi behöver din hjälp https://www.justgiving.com/teams/cape-town-mad-makeover
 
 
 

Kommentera här: